BIP

Odwiedziło nas:

Odsłon : 640241

Logowanie



Informacje ogólne o przedszkolu
XV Edycja Tygodnia Bibliotek pod hasłem "Dowolność czytania" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Bożena Wodzicka   
czwartek, 10 maja 2018 10:12

Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Konopnickiej w Przedborzu zaprosiła przedszkolaki do udziału w organizowanych w tym czasie spotkaniach, lekcjach bibliotecznych, zwiedzania biblioteki i innych formach promocji czytelnictwa.

Harmonogram uczestnictwa w spotkaniach:

- grupa 3-latków (wych. Ewelina Łabendowicz) - w dniu 09.05.2018 r. o godz. 10.00

- grupa 5-latków (wych. Barbara Michalska) - w dniu 10.05.2018 r. o godz. 9:30

- grupa 5-6-latków (wych. Ewa Rzepecka) - w dniu 11.05.2018 r. o godz. 9.30

- grupa 4-latków (wych. Monika Wilk) - w dniu 14.05.2018 r. o godz. 9.30

Poprawiony: czwartek, 10 maja 2018 10:53
 
Charakterystyka placówki PDF Drukuj Email
Wpisany przez dyr. Bożena Wodzicka   
czwartek, 11 marca 2010 21:29

CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI.

 

Samorządowe Przedszkole w Przedborzu zlokalizowane jest w sąsiedztwie Zespołu Szkolno- Gimnazjalnego oraz osiedla mieszkaniowego, co jest ogromnym udogodnieniem dla rodziców.

Budynek jest duży, dwukondygnacyjny, posiada pięć funkcjonalnych sal, które spełniają wymagane standardy. Każda z nich ma dużo przestrzeni,koniecznej dla stworzenia warunków zaspokojenia silnej potrzeby ruchu naszych podopiecznych.

Sale są kolorowe i dobrze oświetlone, dzięki usytuowaniu części budynku od strony południowej. Wyposażone są w niezbędne pomoce dydaktyczne, atrakcyjne zabawki i kąciki zainteresowań. Każda grupa wiekowa jest współgospodarzem swojej sali zajęć.

Poprawiony: wtorek, 08 stycznia 2019 08:17
Więcej…
 
Wizja i misja przedszkola PDF Drukuj Email
Wpisany przez dyr. Grażyna Włoch   
wtorek, 04 września 2007 21:28

MISJA PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO W PRZEDBORZU

Nasze przedszkole zapewnia wychowankom bezpieczny, radosny i wszechstronny rozwój zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Kierujemy się filozofią traktowania każdego wychowanka indywidualnie i podmiotowo, respektując prawa dziecka. Struktura naszego przedszkola opiera się na zgodnym współistnieniu i współpracy trzech stanów:nauczycieli, przedszkolaków i rodziców. Dbamy o przyjazny klimat naszego przedszkola, aby dzieci czuły się w nim swobodnie, radośnie i bezpiecznie. Kształtujemy wrażliwość przedszkolaka na piękno przyrody, inspirujemy do działań twórczych stwarzając wiele okazji do wyrażenia uczuć i przeżyć w plastyce, śpiewie, muzyce, tańcu i różnych formach teatralnych. W naszym przedszkolu każde dziecko jest jednakowo ważne i kochane.

WIZJA ,,DOBRO DZIECKA NASZYM WSPÓLNYM CELEM” Stwarzamy przedszkole:

 - otwarte i partnerskie:

  •  
    •  
      •  
        •  przyjazne dziecku, rodzicom, środowisku,
        • wspierające i wspomagające rozwój każdego dziecka.

Mocne strony przedszkola:

  • wszyscy pracownicy są życzliwi, mają doświadczenie, wiedzę i kierują się w swoich działaniach dobrem dziecka,
  • panuje miła, serdeczna i przyjazna atmosfera, 
  • dzieci nowoprzyjęte otacza się szczególną opieką skracając czas adaptacji do nowych warunków,
  • dzieci są dobrze przygotowane do podejmowania nowych obowiązków w kl.0,
  • rodzice uzyskują rzetelne informacje n\t postępów i trudności swoich dzieci,
  • rodzice współpracują z przedszkolem, uczestniczą w organizowanych uroczystościach, włączają się do ich przygotowań, 
  •  Rada Rodziców wspomaga działalność statutową przedszkola i troszczy się o pozyskiwanie dodatkowych środków pieniężnych.

Dokładamy wiele starań, aby dzieci, ich rodzice i opiekunowie dobrze się czuli u nas, mieli przekonanie iż są mile widziani.

Poprawiony: czwartek, 11 marca 2010 12:34
 
Prawa dziecka PDF Drukuj Email
Wpisany przez dyr. Grażyna Włoch   
wtorek, 04 września 2007 21:56
Prawa Dziecka

Prawa Dziecka

Twoje dzieci nie są twoimi dziećmi , chociaż nie są z Tobą , nie należą do ciebie. Ty dajesz im swoją miłość , ale nie swoje myśli , ponieważ one mają myśli własne . Możesz dać przytułek im ciałom , ale nie ich duszom , ponieważ domem ich dusz jest dzień jutrzejszy .Możesz starać się upodobnić do nich , ale nie próbuj ich zmuszać , aby były podobne do Ciebie , ponieważ życie nie pozostaje przy dniu wczorajszym.

Kahil Gilbran

 

 

Sens edukacji przedszkolnej najlepiej wyraża myśl R.Fulghuma ,,Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat”. W XXI wieku poza szeregiem osiągnięć w dziedzinie nauk pedagogicznych upowszechniła się świadomość znaczenia przedszkola i jego istotnego wpływu na rozwój i przyszłe losy człowieka. Głównymi celami i wyznacznikami pracy naszego przedszkola są: wielostronny rozwój dziecka, monitorowanie, stymulowanie rozwoju psychicznego, emocjonalnego, społecznego, umysłowego, kształcenie uniwersalnych umiejętności odpowiednio do fazy rozwoju dziecka, konstruktywna współpraca między przedszkolem a rodziną(jedność celów i zadań), spontaniczne i zorganizowane wychowanie dziecka realizowane przy współpracy z rówieśnikami i dorosłymi, zabawa jaka główna forma aktywności dziecka przedszkolnego – jej niezależny i twórczy charakter pomoc dzieciom w stworzeniu przez nie pozytywnego obrazu samego siebie( w tym szacunku dla siebie i innych) oraz w zrozumieniu i szanowaniu tych, którzy różnią sie rasą, kulturą sytuacją ekonomiczna. Nasza placówka mając na względzie te cele wypracowała misję i wizję.

Prawa Dziecka

Dorośli nie mają wątpliwości , co do praw własnych , problem pojawia się , gdy trzeba ich przekonać , iż prawa przysługują również dzieciom . Dziecko jest człowiekiem i przysługują mu prawa wynikające z samej istoty człowieczeństwa, jak np. : prawo do godności osobistej , do prywatności , do samostanowienia itp. Próbę zmiany takiego podejścia do dzieci jest uchwalona 20 listopada 1989 r przez ONZ Konwencji o Prawach Dziecka .Konwencja o Prawach Dziecka jest umową międzynarodową .Jednocześnie Konwencja jest prawnym traktatem międzynarodowym . Konwencja Praw Dziecka jest porozumieniem wzbogacającym międzynarodową ochronę i promocje praw dziecka , rozwijając, wzbogacając prawa zawarte w Powszechnej deklaracji Praw Człowieka oraz Paktach Praw Człowieka .


SZCZĘSCIE A KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA


Dzieciństwo to jeden z ważnych okresów w życiu człowieka , który ma wpływ na jego kolejne etapy.

Wszyscy ludzie powinni być szczęśliwi !!!!!!!Szczególnie zaś dzieci powinny być szczęśliwe i trzeba im w tym pomagać . Będąc dzieckiem jest się małym i mniej się rozumie , bo małe dziecko nie jest tak mądre jak dorosły .Konwencja jest próbą zwrócenia uwagi na konieczność poszanowania praw oraz potrzeb dzieci .

Konwencja o Prawach Dziecka ( Dz. U.nr.120, poz.526) to jeden z kilku międzynarodowych dokumentów , który zawiera prawa :

- prawo do jak najlepszego zabezpieczenia interesu dziecka ( dobro dziecka ) ,

- prawo do ochrony przed dyscypliną ,

- prawo do życia i rozwoju ,

- prawo do nazwiska , imienia , i obywatelstwa ,

- prawo do ochrony więzi rodzinnych ,

- prawo do swobodnej wypowiedzi oraz otrzymywania i przekazywania informacji ,

- prawo do wolności myśli , sumienia i wyznania ,

 

 

Poprawiony: środa, 10 marca 2010 09:57
 
Garść informacji dla rodzica i dziecka PDF Drukuj Email
Wpisany przez dyr. Grażyna Włoch   
środa, 10 marca 2010 22:01

Pierwsze dni w przedszkolu

 

Pierwsze dni w przedszkolu to okres trudny zarówno dla dziecka, jak i dla jego rodziców. Przeczytaj kilka wskazówek, które ułatwią dziecku (i rodzicowi) start w przedszkolu.

Poprawiony: czwartek, 11 marca 2010 12:45
Więcej…
 
« pierwszapoprzednia12następnaostatnia »

Strona 1 z 2


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.